Zapach kosmetyku a skuteczność jego działania

SeboradinGłównym zadaniem każdego kosmetyku jest pielęgnacja, upiększanie, utrzymanie prawidłowej higieny ciała i włosów. Niejednokrotnie przy wyborze danego preparatu kierujemy się również cechami dodatkowymi, takimi jak wygląd zewnętrzny, barwa czy zapach. W przypadku barwy kosmetyku, czy jego nuty zapachowej, często determinowane są one składem danego preparatu.

W kosmetykach stosuje się zarówno substancje bezzapachowe, jak i te, które posiadają charakterystyczną woń, wynikającą głównie ze składu chemicznego danej substancji. W kosmetykach stosuje się oczywiście kompozycje zapachowe modyfikujące zapach końcowy produktu, aby był on przyjemny i delikatny dla klienta, jednak istnieją takie, których nie da się całkowicie zniwelować.

Sztandarowym przykładem charakterystycznego zapachu są preparaty przeznaczone do pielęgnacji włosów, bogate w wyciąg z czarnej rzodkwi. Nazywana jest jednym z cudów natury, dzięki wysokiej zawartości witamin, mikro i makroelementów. Składnikiem determinującym zarówno działanie czarnej rzodkwi, jak i jej zapach, jest siarka. Dlatego czarna rzodkiew charakteryzuje się specyficznym, dla wielu nieprzyjemnym zapachem. Nawet użycie kompozycji zapachowej w gotowym wyrobie nie jest w stanie całkowicie zniwelować tego charakterystycznego zapachu – mówi ekspert marki Seboradin.

W przypadku preparatów marki Seboradin, ze względu na swoje doskonałe właściwości i szerokie spectrum działania, czarna rzodkiew wykorzystana jest aż w 3 kuracjach: Seboradin Niger, Seboradin Regenerujący oraz Seboradin Ampułki Niger.

Czarna rzodkiew rekomendowana jest do pielęgnacji włosów słabych, skłonnych do wypadania. Stanowi też składnik ampułek, masek czy szamponów do włosów przetłuszczających się. Stymuluje wzrost włosów i wzmacnia ich strukturę. Należy jednak podkreślić, że po wysuszeniu włosów i skóry głowy zapach ten ulatnia się.

To właśnie specyficzny zapach kuracji Seboradin Niger i Regenerujący, świadczy o wysokiej procentowej zawartości danego składnika w produkcie, jest jednym z dowodów na skuteczność ich działania.

Autor: Małgorzata Bajerska